سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

نظر

طرز تهیه کوکی انار

کوکی انار ، دستور تهیه و درست کردن کوکی انار ، آموزش طرز تهیه کوکی انار و مواد لازم کوکی کره ای انار ، cookie anar
دستور پخت کوکی انار و کوکی فانتزی و عروسکی

کوکی انار نوعی بیسکویت خوشمزه و فانتزی می باشد که بیشتر مردم ایران آن را برای شب یلدا به همراه کوکی هندوانه درست می کنند. مواد اصلی کوکی انار ، آرد ، پودر قند و کره تهیه می شود. البته در صورتی که پودر قند نداشتید می توانید شکر را آسیاب کنید و استفاده کنید.

شما می توانید با این آموزشی شیرینی پزی که در این پست بارونک قرار دادیم کوکی انار و یا هر میوه دیگر و حتی کوکی عروسکی و فانتزی شیک درست کنید. فقط باید قالب کوکی مورد نظر خود را از قبل از قنادی فروشی تهیه کنید.

به هر حال اگر دستور تهیه و درست کردن کوکی آشنا نیستید ، می توانید با این آموزش شیرینی بارونک به تنهایی همانند یک شیرینی پز حرفه ای ، کوکی کره ای انار خوشمزه و مخصوص برای مهمان های خود در شب یلدا درست کنید.

مواد لازم کوکی انار
کره 150 گرم
پودر قند 100 گرم
آرد 280 گرم
تخم مرغ 1 عدد
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
مراحل تهیه کوکی انار

ابتدا تمامی مواد را از نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع کره را به مدت 3 دقیقه با همزن هم می زنیم تا کرمی رنگ شود و بعدش پودر قند را اضافه می کنیم و به مدت 3 دقیقه دیگر هم می زنیم.

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه می کنیم و به مدت 3 دقیقه دیگر هم می زنیم تا همه مواد باهم به خوبی مخلوط و یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را که از قبل باهم مخلوط کردیم در سه مرحله اضافه می کنیم و با دور کند همزن به آرامی هم می زنیم. در مرحله سوم اضافه کردن آرد ، به دلیل اینکه خمیر سفت می شود نمی توانیم از همزن اضافه کنیم و باید با انگشت ، آرد را به خورد خمیر دهیم. توجه کنید به هیچ وجه نباید خمیر کره ای را ورز داد.

حالا بر روی خمیر آماه شده کیسه فریزر می کشیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خمیر خودش را پیدا کند. بعد از یک ساعت خمیر را از یخچال خارج می کنیم و بر روی سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم یا اینکه کمی آن را چرب می کنیم و خمیر را بر روی سینی پهن می کنیم و شروع به قالب زدن می کنیم. بهتر است در این مرحله خمیر را از وسط نصف کنید و بعد از اینکه نصف خمیر را قالب زدید نصف دیگر را از یخچال خارج کنید و قالب بزنید. در مورد قالب کوکی انار یا هر قالب کوکی فانتزی و عروسکی دیگر که دوست داشتید می توانید از قنادی فروشی ها تهیه کنید.

فر را از 15 دقیقه قبل روشن می کنیم و بر روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم. حالا سینی حاوی کوکی ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل می گذاریم و صبر می کنیم تا کوکی ها بپزد. حتما بعد از 10 دقیقه پخت ، کوکی ها را بررسی کنید. کوکی پخته شده به راحتی داخل سینی جابه جا می شود. بعد از پخت کامل کوکی های کره ای ، آن ها را از فر خارج می کنیم و بعد از خنک شدن با رویال آیسینگ تزیین می کنیم. (طرز تهیه رویال آیسینگ). امیداوریم از خوردن این کوکی انار خوشمزه لذت ببرید.