سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی ، دستور پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه و مخصوص ، مواد لازم کرم و شیرینی دانمارکی خانگی زعفران بدون فر و ماکروفر ، shirini danmarki
دستور پخت شیرینی دانمارکی زعفرانی با کرم مخصوص مرحله به مرحله

شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین شیرینی ها می باشد و در قنادی فروشی ها جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها می باشد. شیرینی دانمارکی دستور پخت بسیار ساده و آسانی دارد و شما به راحتی می توانید این شیرینی خوشمزه را به صورت خانگی درست کنید و از مهمان های خود با این شیرینی خوشمزه و مجلسی پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی دانمارکی آشنایی ندارید ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم خمیر و کرم مخصوص شیرینی دانمارکی را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش شیرینی پزی می توانید 50 عدد شیرینی دانمارکی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : با این مواد شما می توانید 50 عدد شیرینی دانمارکی خوشمزه درست کنید. اگر تعداد بیشتری از این شیرینی نیاز دارید می توانید مواد لازم گفته شده را دو برابر یا سه برابر کنید.

مواد لازم شیرینی دانمارکی - 50 عدد
آرد نیم کیلو
تخم مرغ 3 عدد متوسط
شکر سه چهارم پیمانه
شیر 1 یپمانه
روغن سه چهارم پیمانه
خمیر مایه 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کرم شیرینی دانمارمی
شکر یک پیمانه
آرد نصف پیمانه
شیر نصف پیمانه
آب نصف پیمانه
وانیل به مقدار کم
گلاب یک قاشق غذاخوری صورت تمایل)
مراحل تهیه شیرینی دانمارکی

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع دو قاشق غذاخوری خمیر مایه را با دو قاشق غذاخوری شکر مخلوط می کنیم و به همراه یک پیمانه شیر در داخل یک کاسه می ریزیم و روی کاسه را با نایلون می پوشانیم و در یک جای نسبتاً گرم به مدت 10 دقیقه قرار می دهیم تا به اصطلاح عمل بیاید.

2. در این مدت زمان بهتر است کرم شیرینی دانمارکی را آماده کنیم برای این کار مقدار گفته شده آرد ، شکر ، شیر و آب را در تابه روی حرارت ملایم می گذاریم و با قاشق می زنیم تا مایه یکدست و غلیظی بدست بیاید. در لحظات آخر وانیل و گلاب هم اضافه می کنیم و بعد از چند باری هم زدن تابه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا خنک شود. می توانید به جای نیم پیمانه شیر و نیم پیمانه آب از یک پیمانه آب یا شیر به تنهایی استفاده کنید.

3. حالا خمیر مایه عمل آمده را با تخم مرغ ، روغن و زعفران مخلوط می کنیم و بعد از چند بار هم زدن آرد و شکر را به تدریج و به آرامی به مواد اضافه می کنیم تا خمیر لطیفی بدست بیاید. اگر احساس کردید خمیر چسبنده است کمی دیگر آرد اضافه می کنیم تا خمیر به دست مون نچسبد و بعدش خمیر را ورز می دهیم. توجه کنید نباید زیاد آرد اضافه کنید چون در این صورت شیرینی مون خشک خواهد شد.

4. بعد از اینکه خمیر شیرینی آماده شد سطح کار خود را آرد می پاشیم و مقداری از خمیر بر می داریم و با کمک وردنه خمیر را باز می کنیم. نباید خمیر را خیلی نازک یا ضخیم باز کنید من نوارهایی با عرض 5 سانتی متر باز کردم و مقدار بزرگی یا کوچک بودن خمیر بستگی به خودتان دارد. بعد از باز کردن خمیر لبه آن کرم می زنیم و خمیر را به هر شکی که دوست داشتید رول کنید.

5. بعد از اینکه همه خمیر را به این روش رول کردیم داخل سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم و شیرینی ها را با فاصله کنار هم روی سینی می چنیم تا بعد از پخت بهم نچسبند. حالا روی سینی را می پوشانیم و به مدت دو ساعت صبر می کنیم تا شیرینی ها استراحت کند. بعد از دو ساعت با زرده تخم مرغ روی شیرینی ها را رومال می کنیم و برای تزیین هم از کنجد ، پوسته و ... می توانید استفاده کنید.

6. در این مرحله سینی حاوی شیرینی های دانمارکی را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می گذاریم و صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزد. توجه کنید میزان حرارت فرها باهم متفاوت است و بهتر است مواظب باشید شیرینی ها نسوزد. برای گرم کردن فر باید فر را از 15 دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. بعد از اینکه شیرینی ها پخت سینی را از داخل فر بیرون می کشیم و بعد از خنک شدن آن ها را داخل ظرف سرو می چنیم. امدواریم از خوردن این شیرینی های دانمارکی خوشمزه لذت ببرد.

نکات پخت شیرینی دانمارکی

نحوه نگهداری

بعد از پخت و خنک شدن شیرینی دانمارکی بهتر است آن ها را داخل جعبه شیرینی قرار بدهید و روی آن را با نایلون بپوشانید و داخل یخچال نگهداری کنید و به هیچ وجه نگهداری این شیرینی را در بیرون از یخچال پیشنهاد نمی کنیم. همچنین شما می توانید شیرینی دانمارکی را به مدت یک ماه داخل یخچال فریزر نگهداری کنید.