سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ

گراتن مرغ و قارچ ، طرز تهیه و دستور پخت گراتن مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی در منزل ، gratin morgh garch
دستور پخت گراتن مرغ و قارچ خوشمزه در فر با پینر پیتزا

گراتن مرغ و قارچ جزو گراتن های خوشمزه و عالی است. گراتن که با نام سوفله هم شناخته می شود، نوعی غذای فرنگی است. با اینکه اصالت گراتن متعلق به فرانسه است، اما این غذای خوشمزه در ایران هم بسیار پرطرفدار و معروف است. برای کسانی که عاشق تنوع غذایی هستند، سوفله ها و گراتن ها یک غذای متنوع و شیک است. گراتن مرغ و قارچ را می توان با مواد مختلف و در انواع مختلفی درست کرد. از جمله گراتن بادمجان و سیب زمینی، گراتن مرغ با پنیر پیتزا، گراتن ماکارونی و...

به هر حال اگر با طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه گراتن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی ساده در خانه، این گراتن مرغ و قارچ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

طرز تهیه گراتن مرغ خوشمزه با پنیر پیتزا
طرز تهیه گراتن مرغ خوشمزه با پنیر پیتزا
گراتن مرغ از غذاهای خوشمزه و مجلسی می باشد که تهیه آن در منزل ...
مواد لازم گراتن مرغ و قارچ 4 نفر
سینه مرغ کامل  1 عدد
پیاز 3 عدد
قارچ 400 گرم
نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
پاپریکا و پودر سیر  به میزان دلخواه
سس بشامل  یک پیاله
پنیر پیترا  یک بسته
دستور تهیه و پخت گراتن مرغ و قارچ

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه سینه مرغ را با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. یک عدد پیاز کوچک‌، مقداری نمک و فلفل سیاه هم به آن اضافه می کنیم تا خوش طعم شود.

2. بعد از اینکه سینه مرغ کاملا پخته شد، آن را خیلی ریز ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم. قارچ ها را هم حلقه ای خرد می کنیم.

3. سپس دوعدد پیاز را خلالی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم تا پیازها کمی نرم شود. بعد از تفت دادن پیاز، قارچ را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

طرز تهیه گراتن بادمجان با سس بشامل
طرز تهیه گراتن بادمجان با سس بشامل
گراتن بادمجان یا همان موساکا بادمجان از غذای خوشمزه و معروف کشور ...

4. موقع تفت دادن قارچ، اگر قارچ آب انداخت، حرارت را زیاد می کنیم تا آب آن کشیده شود. وقتی قارچ سرخ شد، مرغ ریش ریش شده و ادویه ها را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

5. در انتها یک ظرف مخصوص فر انتخاب می کنیم و کف آن مقداری سس بشامل می ریزیم و بعد مواد مرغ و قارچ را روی سس می ریزیم و در همه جای ظرف پخش می کنیم. سپس بقیه سس بشامل را روی مواد می ریزیم به طوری که روی همه مواد را با سس بپوشانیم.

6. در آخر مقداری پنیر پیتزا روی گراتن می ریزیم و آن را به مدت 20 دقیقه داخل فر با حرارت 170 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. در صورت تمایل چند دقیقه هم گریل کنید تا گراتن شما حسابی خوشرنگ شود.

7. گراتن آماده شده را با سس دخواه تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این گراتن مرغ و قارچ خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت گراتن مرغ و قارچ

موادی که در بالا گفته شد، پایه اصلی این گراتن هستند، در صورت تمایل شما می توانید فلفل دلمه ای، پنیر پارمزان یا هر چیزی که دوست داشتید، اضافه کنید.