سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

نظر

طرز تهیه ساندویچ کالباس

ساندویچ کالباس ، طرز تهیه ساندویچ کالباس با سس مخصوص مایونز ، دستور تهیه و درست کردن ساندویچ کالباس ، sandwich kalbas
دستور تهیه ساندویچ کالباس مرحله به مرحله

ساندویچ کالباس از ساندویچ های خوشمزه و معروف می باشد و مواد اصلی آن ، کالباس ، نان تست و سس مخصوص آن می باشد. شما می توانید ساندویچ کالباس را به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید و یا از آن برای پذیرایی در جشن تولد و یا مراسمات خاص استفاده کنید. امروزه ساندویچ کالباس را به عنوان نذری هم استفاده می کنند.

اگر با طرز تهیه ساندویچ کالباس آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه ساندویچ کالباس بازاری را به همراه مواد لازم برای 2 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید ساندویچ کالباس خانگی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : اگر می خواهید این ساندویچ را برای بیش از 4 یا 6 نفر درست می کنید می تواند مواد لازم آن را دو برابر یا سه برابر کنید.

مواد لازم ساندویچ کالباس - 2 نفر
کالباس 2 ورقه
گوجه فرنگی 1 عدد
خیارشورمتوسط 2 عدد
نان تست 2 ورقه
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه ساندویچ کالباس

1. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه ، ابتدا تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کف آن را با مقدار خیلی کم روغن مایع چرب می کنیم سپس کالباس ها را که به صورت دایره ای برش دادیم با تابه چرب شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از چند دقیقه حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم.

2. در این مرحله نان تست را از وسط نصف می کنیم و بر روی یکی از ورقه ها ، مقداری کالباس قرار می دهیم. خیارشور را هم به صورت عمودی برش می دهیم همچنین گوجه فرنگی ها را هم به صورت نازک و باتوجه به سلیقه خود برش می دهیم. سپس خیارشور و گوجه فرنگی برش داده شده را به ورقه کالباس ها اضافه می کنیم. همچنین در این مرحله می توانید مقداری برگ شاهی یا کاهو و ... اضافه کنید.

3. در مرحله آخر سس مایونز اضافه می کنیم مقدار سس مایونز با توجه به سلیقه و ذائقه هر شخص می تواند متفاوت باشد. پس از اضافه کردن سس مایونز مقدار کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و بعدش ورقه دیگر نان را قرار می دهیم و سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این ساندویچ کالباس خوشمزه لذت ببرید.


نظر

طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار ، طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص ، دستور تهیه سالاد سزار ایتالیایی ، salad sezar
دستور تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

سالاد سزار از سالاد های مجلسی و بسیار معروف ایتالیایی است که هم اکنون در رستوران ها و هتل های ایتالیا سرو می شود. به دلیل اینکه در تهیه سالاد سزار از مرغ گریل شده و بریانی استفاده می شود می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی سبک هم استفاده کرد. طعم این سالاد همانند سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه و عالی می باشد.

خیلی از افراد ممکن است فکر بکنند که طرز تهیه سالاد سزار و سس آن بسیار مشکل می باشد اما در حقیقت این طور نیست و اگر فقط یکبار این سالاد خوشمزه را درست کنید متوجه می شود طرز تهیه سالاد سزار نه تنها مشکل نیست بلکه بسیار آسان و راحت و لذت بخش است.

اگر با طرز تهیه سالاد سزار آشنا نیستید ما در این آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه و درست کردن سالاد سزار به همراه سس مخصوص سالاد سزار را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید به تنهایی سالاد سزار خوشمزه و لذیذ همانند یک آشپز حرفه ای درست کنید.

مواد لازم سس سالاد سزار
نان تست 2 عدد
سینه مرغ 1 عدد
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
ماست سفت 1 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
کاهو 1 بوته
پنیر پارمزان 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
سیر به میزان لازم
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد سزار

1. ابتدا باید سس مخصوص سالاد سزار را درست کنیم برای این منظور ابتدا دو حبه سیر را در یک ظرف مناسب رنده می کنیم سپس ماست سفت ، سس مایونز ، سس خردل ، پنیر پارمزان و روغن زیتون را باهم مخلوط می کنیم سپس دو قاشق غذاخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل هم اضافه می کنیم و تمام مواد سس را به خوبی باهم مخلوط می کنیم تا سس یکنواخت و یکدستی داشته باشیم. سپس آن را داخل یخچال می گذاریم.

2. بهترین روش برای پختن سینه مرغ ، گریل کردن آن است برای این کار می توانید سینه مرغ را همانند مرغ بریانی داخل فر گریل کنید یا اینکه آن را با ماهی و مقدار کمی روغن سرخ کنید. من خودم سرخ کردم و با بیفتک آن را کوبیدم. سپس با دست به صورت ریش ریش خرد کردم و بعدش گوشت ریش ریش شده را مزه دار کردم.

3. در این مرحله باید نان ستا را سرخ کنیم برای این کار دو حبه سیر را دوباره رنده می کنیم و چند قاشق روغن زیتون هم اضافه می کنیم. بعدش نان تستا را که به صورت مکعبی خرد کرده ایم اضافه می کنیم و داخل همون تابه ای که مرغ را سرخ می کردیم آن را سرخ می کنیم. همچنین در این مرحله کاهو را می شوریم و وقتی آبش کاملا رفت آن را خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

4. اکنون تمامی مواد سالاد را آماده کرده ایم و باید آن ها را باهم مخلوط کنیم برای این کار ابتدا کاهوی خرد شده را داخل ظرفی که برای سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم من دو قاشق جعفری خرد شده هم ریختم سپس سینه مرغ ریش ریش شده را روی کاهو های خرد شده می چنیم. همچنین سس مخصوص سالاد سزار را از یخچال بیرون می آوریم و بر روی کاهو های خرد شده می ریزیم .

5. پس از ریختن سس سالاد اکنون نان تست برشته شده با روغن زیتون را می چینیم و در انتها پنیر پارمزان را روی سالاد می ریزیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد سزار خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

طرز تهیه سس سالاد سزار با تخم مرغ

در صورتی که بخواهید سس سالاد سزار را با تخم مرغ درست کنید می توانید از این دستور العمل استفاده کنید. برای این کار 2 عدد تخم مرغ را به مدت دو دقیقه در آب جوش آبپز می کنیم و یا اینکه آن را به صورت بن ماری یعنی با بخار آب می پزیم فقط باید مراقب باشید تخم مرغ ها نباید ببندند. سپس در کاسه ای تخم مرغ ها را با یک استکان روغن و سیر که آن را قبل له کردیم با همزن هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

سپس مقداری پنیر پارمسان اضافه می کنیم و دوباره به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم. وقتی که سفید رنگ شد نصف استکان سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و به مدت دو تا سه دقیقه دوباره هم می زنیم تا شبیه سس مایونز شود. سپس سس را حداقل با مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه ...
نکاتی در مورد سالاد سزار

کاهوی سالاد سزار نباید ریز خرد شود و بهتر است برای سالاد سزار از کاهو پیج استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید سالاد سزار را به صورت رژیمی درست کنید فقط از ماست استفاده کنید و مرغ را حتما همانند مرغ بریانی گریل کنید.


طرز تهیه آش دندونی

آش دندونی ، طرز تهیه آش دندونی خوشمزه ، مواد لازم آش دندونی برای 20 و 40 نفر ، دستور پخت آش دندونی ، ash dandoni
دستور پخت آش دندونی مرحله به مرحله

آش دندونی از آش های خوشمزه و سنتی می باشد که این آش را به نشانه شادی برای رشد اولین دندان نوزاد درست می کنند و آن را بین همسایه ها و فامیل پخش می کنند. آش دندونی در سراسر ایران از جمله تهران ، تبریز ، اردبیل ، ارومیه و ... با دستورهای مختلفی طبخ شود.

مواد لازم آش دندونی - 5 تا 6 نفر
گندم پوست کنده  1 پیمانه
جو نصف پیمانه
نخود نصف پیمانه
لوبیا قرمز یک چهارم پیمانه
لوبیا چیتی یک چهارم پیمانه
پیاز درشت  2 عدد
آب قلم  1 لیتر
آرد 4 قاشق غذاخوری
کشک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه آش دندونی

1. برای تهیه آش دندونی خوشمزه بهتر است گندم ، جو ، نخود و لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و در صورت امکان چند باری آبشان را عوض کنید تا علاوه بر اینکه نفخ شون گرفته شود راحت تر هم پخته شوند.

2. برای شروع پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن در یک قابلمه تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه می کنیم و بعد از تفت دادن دو تا سه لیتر آب به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. سپس گندم ، جو و حبوبات را اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و به مدت 2 ساعت صبر می کنیم تا همه مواد به خوبی بپزند و نرم شوند.

3. در این مرحله آب قلم را اضافه می کنیم و گوشت ها را پس از پختن از قابلمه خارج می کنیم و با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و دوباره گوشت های ریش ریش شده را به قابلمه برمی گردانیم. برای اینکه آش دندونی شما غلظت خوبی داشته باشد می توانید در این مرحله 4 قاشق غذاخوری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و سپس آن را به قابلمه آش اضافه کنید و هم بزنید.

4. بعد از اضافه کردن آرد ، مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و آش را هم می زنیم. سپس مقداری فلفل و نمک هم به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت متوسط بپزد و به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه آش دندونی به درجه غلظت مورد دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و پس از کمی خنک شدن ، آن را در ظرف سرو می کشیم و در صورت تمایل با پیاز داغ ، دارچین و روغن تزیین می کنیم.


طرز تهیه خورشت کرفس

خورش کرفس ، خورشت کرفس ، طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و مجلسی و مواد لازم خورش کرفس ، khoresh karafs
دستور پخت خورشت کرفس با رب انار و لوبیا

خورش کرفس از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است و مواد اصلی آن گوشت ، کرفس و جعفری می باشد. در طبخ این خورشت ، بخاطر اینکه از کرفس تازه و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت کرفس از آن دسته خورش هایی است که طرفداران بسیار کمی دارد و خیلی از افراد این خورشت را به خاطر مزه کرفس دوست ندارند اما واقعیت این است که اگر این خورشت به شیوه صحیح پخته شود طعم بسیار خوبی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

اگر با دستور پخت خورشت کرفس آشنا نیستید ما در این پست آموزش آشپزی سایت بارونک ، طرز تهیه خورشت کرفس را به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش و به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای خورشت کرفس حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

مواد لازم خورشت کرفس - 5 نفر
گوشت خورشتی 300 گرم
ساقه کرفس 500 گرم
سبزی خوش کرفس 400 گرم (200 گرم جعفری – 100 گرم نعنا – 100 گرم برگ کرفس)
پیاز 2 عدد بزرگ
آبغوره 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
آب 7 لیوان
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

توجه : در صورت نداشتن آبغوره می توانید از لیمو عمانی یا آبلیمو تازه استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن رب انار می توانید از رب آلوچه استفاده کنید.

 
مراحل تهیه خورشت کرفس

1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از تفت دادن ، مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. بعدش مقداری آب گرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت نیم پز شود. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن لوبیا چیتی ، آن را همراه مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود.

2. در این مدت زمان کرفس و سبزی خورشت کرفس را آماده می کنیم. ابتدا سبزی خورش شامل جعفری ، نعنا و برگ های تازه و جوان کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و ساقه های کرفس را هم در اندازه های مساوری برش می زنیم. حالا باید سبزی و کرفس خرد شده را سرخ کنیم. برای این منظور تابه را روی حرارت می گذاریم تا کمی گرم شود و بعدش سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. بعد از اینکه آب سبزی کشیده شد مقداری روغن می زنیم و بعد از تفت دادن ، ساقه کرفس خرد شده را هم اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

3. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی ، کرفس سرخ شده و لوبیا چیتی نیم پز شده را اضافه می کنیم و کمی هم نمک می زنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد. 15 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو یا آبغوره و یا لیمو عمانی را به همراه یک قاشق غذاخوری رب انار یا رب آلوچه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا خورشت کرفس با حرارت ملایم بپزد و روغن پس بدهد. پس از اینکه خورشت کرفس به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.


طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار ، دستور تهیه سالاد انار با گل کلم و گردو ، طرز تهیه سالاد انار خوشمزه و مخصوص ، salad anar
دستور تهیه سالاد انار

سالاد انار از سالاد های خوشمزه و لذیذ پاییزی می باشد و مواد اصلی آن ، کلم قرمز ، گردو و انار می باشد البته در بعضی از دستور العمل های تهیه سالاد انار ، بجای کلم قرمز یا همون کلم بنفش از گل کلم و یا کلم سفید استفاده می شود.

با رسیدن فصل هر میوه ، غذاها ، چاشنی ها و سالاد هایی که با میوه آن فصل درست می شود در بین مردم افزایش می یابد برای مثال از مشهورترین غذاها می توان به خورش انار و آش انار و از مشهورترین سالاد ها می توان به سالاد انار و سالاد اسفناج با انار اشاره کرد.

سالاد انار علاوه بر اینکه بسیار مقوی است دستور تهیه بسیار راحتی هم دارد. امروز در این پست آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و درست کردن سالاد انار خوشمزه و مخصوص به همراه مواد لازم برای 4 نفر آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

مواد لازم سالاد انار
انار قرمزو خوشرنگ 2 عدد
کلم قرمز 400 گرم
گردو به میزان دلخواه
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق قاشق غذاخوری
گل پر به میزان دلخواه
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد انار

1. برای تهیه این سالاد پاییزی خوشمزه ابتدا کلم های قرمز را پس از شستن ، با رنده به صورت رشته های ظریف رنده می کنیم و یا اینکه به وسیله غذاساز خیلی ریز خرد می کنیم و پس از خرد کردن آن ها را داخل ظرفی که برای سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس انارها را دان می کنیم و دانه های قرمز و خوشرنگ انار را به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

2. حالا نوبت آماده کردن سس سالاد انار می باشد من همیشه سس مایونز را با مقداری ماست میکس می کنم و بعدش مقداری نمک ، فلفل سیاه و گل پر را به سس اضافه می کنم و در انتها تمامی مواد سس را باهم مخلوط می کنم تا سس یکنواخت داشته باشم. با این روش سس خیلی خوشمزه و رقیق تر می شود. البته شما می توانید در صورت تمایل از سس مایونز به تنهایی هم استفاده کنید.

3. پس از آماده کردن سس آن را داخل ظرف سالاد می ریزیم و مواد سالاد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم به شکلی تمامی مواد سالاد آغشته با سس شود و در پایان گردوها را به مواد سالاد اضافه می کنیم. البته گردو کاملا اختیاری است و می توانید در تهیه سالاد انار آن را حذف کنید.

4. هم اکنون سالاد انار آماده است اما برای اینکه موادش خوب طعم بگیرد و به اصطلاح سالاد خودش را بگیرد آن را به مدت دو ساعت در یخچال استراحت می دهیم و سپس سرو می کنیم. برای تزیین هم می توانید از دانه های انار قرمز و خوشرنگ به همراه سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید.


طرز تهیه گاناش شکلاتی

گاناش شکلاتی ، طرز تهیه گاناش شکلاتی با شکلات تخته ای ترد و دارک ، دستور پخت گاناش شکلاتی فرم گرفته با کره و خامه ، ganache chocolate
دستور پخت گاناش شکلاتی با خامه و کره

گاناش شکلاتی سیاه و سفید یکی از کرم های عالی و پرطرفدار برای روکش و کاور کردن و تزیین انواع کیک ، کاپ ، شکلات ، بیسکویت و ... مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا کسانی که عاشق شکلات هستند همیشه دوست دارند هر نوع کیکی که می پزند رویه آن را با یک لایه گاناش شکلاتی یا همون گنش شکلاتی تزیین و کاور کنند.

اما اگر تا به امروز گاناش شکلاتی درست نکردید و طرز تهیه آن را بلد نیستید نگران نباشید درست کردن گاناش شکلاتی کار بسیار آسان و ساده ای است و نیاز به تجربه و مهارت خاصی ندارد. مواد اصلی گاناش شکلاتی ، خامه ، شکلات تخته ای سیاه و سفید و کره می باشد.

در این پست آموزش شیرینی پزی بارونک طرز تهیه و درست کردن گاناش شکلاتی خوشمزه و عالی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش می توانید به تنهایی همانند یک شیرینی پز حرفه ای گاناش شکلاتی فرم دار درست کنید و برای تزیین کیک های خود استفاده کنید.

نکته : یک پنس وانیل مقداری است که بین انگشت شست و اشاره جا می گیرد.

مواد لازم گاناش شکلاتی
شکلات تخته ای 250 گرم
خامه 200 گرم
کره 20 کرم
وانیل یک پنس
مراحل تهیه گاناش شکلاتی

1. اگر شما هم مثل من از شکلات تخته ای استفاده می کنند ابتدا آن ها را در یک کاسه خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس خامه ، کره و وانیل را داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مرتب و آرام هم می زنیم تا در اثر حرارت ، خامه کم کم شل شود و کره هم ذوب شود. (باید از قبل کره را در بیرون از یخچال قرار بدهید تا با دمای محیط یکنواخت باشد)

2. وقتی محلول خامه و کره از کناره ها شروع به حباب زدن کرد سریع شکلات خرد شده را اضافه می کنیم و حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و با لیسک شروع به هم زدن می کنیم تا شکلات با حرارتی که خامه دارد ذوب شود. در این مرحله باید با لیسک به صورت عمیق و سریع همه شکلات را به خوبی مخلوط کنیم و مطمئن شویم هیچ تکه شکلاتی ذوب نشده داخل مواد باقی نمانده است.

3. عمل هم زدن را تا وقتی که کرم شکلاتی مون روان و یکنواخت نشده ادامه می دهیم. بعد از یکنواخت شدن گاناش شکلاتی ما آماده است. و می توانید از آن برای روکش کردن و کاور کردن انوع کیک ، بیسکویت و شیرینی استفاده کنید.

4. اما اگر مثل من می خواهید گاناش شکلاتی فرم گرفته درست کنید باید با دور تند همزن برقی به مدت 5 دقیقه ، گاناش شکلاتی را هم بزنیم تا رد پره های همزن روی گاناش بیفته و فرم بگیرد. هم اکنون می توانید با استفاده از قیف و ماسوره و با توجه به ایده ای که در ذهن دارد رویه کیک یا دسر خود را تزیین کنید.

طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی
طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی
آن ها طرز تهیه خامه قنادی یا همون خامه فرم گرفته را نمی دانند و فکر می کنند ...
نکاتی در مورد گاناش شکلاتی
تزیین با گاناش شکلاتی

توجه کنید اگر می خواهید گاناش شکلاتی را به شکلی روی کیک بریزید که به نظر مایع در حال ریختن از سطح کیک باشد باید 10 دقیقه بعد از خنک شدن گاناش و وقتی که هنوز داغ و رقیق است این کار را انجام بدهید. در این حالت ضخامت لایه گاناش هم خیلی کم می شود.

همچنین می توانید بعد از 30 دقیقه که کاملا گاناش شکلاتی خنک می شود و به شکل خمیر تبدیل می شود آن را همانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید و این موضوع کاملا اختیاری است و بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.


نوع شکلات گاناش

برای تهیه گاناش شکلاتی عالی و فرم گرفته می توانید از چیپس شکلات یا شکلات تخته ای استفاده کنید و میزان شیرینی شکلات هم بستگی به ذائقه شما دارد اگر مثل من مزه تلخ شکلات را بیشتر ترجیح می دهید می توانید از شکلات هایی با درصد بالاتر که تلخ هستند استفاده کنید.

 


کیک قهوه ، طرز تهیه کیک قهوه با کاکائو و گاناش شکلاتی و گردو ، دستور پخت کیک قهوه خوشمزه ، cake ghahve
دستور پخت کیک قهوه با کاکائو و گاناش شکلات

کیک قهوه یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد که طرفدارن خاص خودش را دارد. معمولا کیک قهوه را با کاکائو و گردو درست می کنند و رویه آن را با گاناش شکلاتی تزیین می کنند. اما برخی افراد هم دوست دارند به کیک قهوه شیر یا ماست هم اضافه می کنند.

شما می توانید با این آموزش شیرینی پزی بارونک ، به تنهایی کیک قهوه کاکائویی خوشمزه و عالی همانند یک شیرینی پز حرفه ای درست کنید و از خوردن آن بیش از هرکسی خودتان لذت ببرید. در ادامه آموزش درست کردن کیک قهوه با کاکائو و مواد لازم آن را مشاهده می کنید.

مواد لازم کیک قهوه
پودر کاکائو 5 قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
قهوه دم کرده یک سوم لیوان
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
گاناش شکلاتی به میزان لازم
گردو خرد شده به میزان لازم
روغن مایع  نصف لیوان
کره  50 گرم
آرد  1 لیوان
تخم مرغ  4 عدد
شکر  1 لیوان
مراحل تهیه کیک قهوه با کاکائو

1. برای تهیه کیک قهوه ابتدا آرد را با بکینگ پودر در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و مقدار خیلی کمی هم نمک اضافه می کنیم و آن را دو تا سه بار الک می کنیم تا سبک شود. سپس به مواد داخل ظرف مقدار شکر گفته شده را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

2. در این مرحله قهوه را دم می کنیم و به همراه کاکائو ، روغن و کره مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و منتظر می مانیم تا محلول به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن از روی حرارت بر می داریم و آرد را به صورت کم کم و آرام به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای
طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای
کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها می باشد و ...

3. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه می شکنیم و هم می زنیم تا یکنواخت شوند. بعد از اینکه تخم مرغ ها کف کردند آن ها را به همراه اسانس وانیل به ظرف حاوی خمیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. همچنین در صورت تمایل در این مرحله مقداری مغز گردوی خرد شده را به خمیر اضافه کنید.

4. حالا کف قالبی را که برای کیک قهوه در نظر گرفته ایم کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس آن را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده می گذاریم و به مدت 40 دقیقه صبر می کنیم تا کیک قهوه به خوبی بپزد و پف کند. (مدت زمانی که برای گرم شدن فر نیاز است 15 دقیقه می باشد)

5. بعد از اینکه کیک پخت آن را داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از خنک شدن ، رویه کیک یک لایه گاناش شکلاتی می ریزیم و با قاشق آن را صاف می کنیم و در صورت تمایل یکبار دیگر این کار را تکرار کنید و با گاناش شکلاتی فرم گرفته رویه کیک را تزیین می کنیم. (طرز تهیه گاناش شکلاتی) سپس کیک قهوه را به مدت 2 ساعت دیگر داخل یخچال قرار می دهیم تا برای سرو آماده شود. امیدواریم که از خوردن این کیک قهوه کاکائویی خوشمزه لذت ببرید.


طرز تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی ، نان نارگیلی ، طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه و بازاری ، دستور پخت شیرینی نارگیلی پفکی ، shirini nargili
دستور پخت شیرینی نارگیلی پفکی و بازاری
مواد لازم شیرینی نارگیلی
پودر نارگیل تازه  150 گرم
سفیده تخم مرغ 5 عدد
شکر  300 گرم
روغن مایع  90 گرم
وانیل  یک هشتم قاشق چایخوری
آبلیمو یک و نیم قاشق چایخوری
مراحل تهیه شیرینی نارگیلی

1. ابتدا در یک ظرف مناسب مقدار شکر گفته شده را با پودر نارگیلی و دو سوم  روغن و دو سوم سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم و هم می زنیم. سپس مواد مخلوط شده را از چرخ گوشت رد می کنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط و یکدست شوند.

اگر چرخ گوشت در دسترس ندارید می توانید اول شکر و پودر نارگیل را توی غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا ریزتر شوند و بعد روغن و سفیده تخم مرغ را اضافه و دوباره پالس بزنید تا همه مواد یکدست شوند. در صورت نبود چرخ گوشت و غذاساز می توانید نارگیل را به مدت چند ثایه داخل آسیاب برقی بریزید تا کمی ریز شود و سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

2. پس از اینکه تمامی مواد به صورت یکدست ترکیب شدند ظرف حاوی مواد را به روش بن ماری گرم می کنیم. یعنی ظرف حاوی مواد را روی بخار آب قرار می دهیم و به صورت مرتب از کف ظرف به صورت دورانی هم می زنیم تا کمی گرم شوند. وقتی مواد گرم شدند باقیمانده سفیده تخم مرغ ، روغن ، وانیل و آبلیمو را به ظرف اضافه می کنیم.

3. بعد از اضافه کردن مواد گفته شده دوباره ظرف مواد را روی بخاطر آب قرار می دهیم و به صورت مرتب و دورانی هم می زنیم. مراقب باشد مواد داخل ظرف به هیچ وجه نباید بجوشد و قل بزند چون در این صورت شیرینی براق نمی شود.

4. بعد از مدتی مواد شیرینی روی بخار آب کم کم لعاب می اندازد و به غلظت فرنی می رسد و همانند فرنی غلیظ و کشدار می شود و از قاشق به صورت پیوسته می ریزد و جمع می شود. وقتی که مواد شیرینی نارگیلی شما هم به این حالت رسید انگشت خود را داخل مواد بزنید باید شکر کاملا ذوبه شده باید و دانه های آن حس نشود.

یادتون باشد دمای مواد شیرینی شما باید به حدی باشد که انگشت شما کاملا داغ شود ولی نسوزد. نمی شود تایم دقیقی برای این مرحله گفت چون همه چیز به میزان بخاری که به ظرف داده می شود بستگی دارد اما این مرحله معمولا 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.

همچنین اگر در زمان داغ کردن مواد احساس کردید مواد شیرینی نارگیلی شما زیادی شل بود کمی پودر نارگیل اضافه کنید و اگر زیادی سف بود کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید. انجام دادن صحیح این مراحل نیاز به تجربه و مهارت دارد و اگر به درستی انجام بدهید رویه شیرینی نارگیلی شما ترک نمی خورد و زیبا و براق می شود.

5. سپس مواد داغ شده را داخل یک کاسه می ریزیم و آن را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. به هیچ عنوان برای خنک کردن مواد نباید آن را داخل یخچال بگذارید. در این مدت زمان فر را روشن کنید و روی حرارت 200 درحه سانتی گراد بگذارید.

6. حالا مواد شیرینی را داخل قیف می ریزیم و کف سینی کاغذ روغنی می اندازیم و کمی هم آن را چرب می کنیم و مواد را با فاصله و با سایز دلخواه روی سینی می ریزیم. برای صاف کردن قسمت رویه شیرینی ها که پس از ریختن مواد به صورت قله درآمده اند قسمت زیرین یک قاشق را چرب کنید و با قاشق رویه شیرینی ها را صاف کنید.

7. سپس سینی حاوی شیرینی های نارگیلی را به مدت 10 دقیقه با حرارت 200 درجه سانتی گراد داخل فر می گذاریم تا بپزند سپس حرارت را روی 175 درجه می گذاریم و به مدت 15 دقیقه دیگر هم صبر می کنیم تا شیرینی ها به خوبی پف کنند و ترک بخورند. اگر با ف برقی شیرینی نارگیلی درست می کنید دماهای گفته شده را 20 درجه کمتر حساب کنید. امیدوارم از خوردن این شیرینی های نارگیلی خوشمزه لذت ببرید.


نظر

طرز تهیه سوپ قارچ

طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ با شیر و خامه ، دستور پخت سوپ قارچ خوشمزه با مرغ و شیر ، مواد لازم سوپ قارچ رستورانی ، soup gharch
دستور پخت سوپ قارچ و مرغ با شیر و خامه

سوپ قارچ و مرغ یکی از سوپ های خوشمزه و لذیذ می باشد که بیشتر در رستوران ها و مجالس خاص سرو می شود. اگر به دنبال تهیه سوپ مجلسی و شیک خوشمزه برای پذیرایی از مهمان ها هستید سوپ قارچ و مرغ و شیر برای شما بهترین پیشنهاد می باشد.

سوپ قارچ که به سوپ شیر و خامه هم مشهور است یکی از بهترین پیش غذاها برای پاییز و زمستان می باشد و مطمئن باشید کمتر کسی پیدا می شود که پس از خوردن این سوپ عاشق آن نشود. به هر حال اگر هوس درست کردن سوپ مرغ و قارچ کردید ما در این دستور آشپزی بارونک ، طرز تهیه و پخت سوپ شیر و قارچ خوشمزه و لذیذ را برای 5 تا 6 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی ، سوپ قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی درست کنید.

توجه : در صورتی که می خواهید این سوپ را برای 2 نفر بپزید می توانید از یک دوم مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم سوپ قارچ و مرغ
گوشت مرغ نصف سینه مرغ
قارچ ورقه شده 400 گرم
آب مرغ 3 لیوان
شیر 4 لیوان
خامه صبحانه نصف بسته
شیر 4 لیوان
آب 3 لیوان
آرد سفید 4 قاشق غذاخوری
پیاز درشت 2 عدد
روغن مایع به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ قارچ و مرغ و شیر

برای تهیه سوپ قارچ ابتدا گوشت مرغ را در یک قابلمه با 2 لیوان آب و یک پیاز و کمی زردچوبه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب بجوشد پس از اینکه آب داخل قابلمه جوشید حرارت را کم می کنیم تا مرغ به آرامی و به خوبی بپزد. سپس مرغ پخته شده را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

در ادامه یک عدد پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه ای که برای سوپ قارچ در نظر گرفته اید بریزید و به همراه مقداری روغن مایع تفت دهید تا رنگ آن طلایی و نرم شود سپس کره را اضافه می کنیم و وقتی کره ذوب شد قارچ ها را که به صورت ورقه ای برش داده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی آب قارچ ها کشیده و جمع شود.

سپس بر روی قارچ آرد می پاشیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا آب مرغ را کم کم اضافه می کنیم و به صورت مرتب و سریع هم می زنیم تا آرد در آب مرغ حل شود و کاملا باز شود. (اگر این کار را درست انجام ندهید آرد گلوله گلوله می شود)

پس از اینکه آرد با آب مرغ به صورت کامل حل شد 3 لیوان آب اضافه می کنیم و سپس 4 لیوان شیر که حدود 1 لیتر می شود به قابلمه سوپ مرغ و قارچ اضافه می کنیم. توجه کنید حتما اول آب را اضافه کنید تا دمای سوپ پایین بیاید و بعد شیر را اضافه کنید و شیر هم نباید خنک باشد. سپس حرارت زیر قابلمه را کمی زیاد کنید تا سوپ جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن سوپ حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و گوشت مرغ ریش ریش شده را به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه سوپ اضافه می کنیم و در صورت تمایل بهتر است کمی پودر سیر هم اضافه کنید. پس از اضافه کردن سیر درب قابلمه را نیم باز بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا سوپ قارچ به آرامی بپزد و به غلظت مطلوب برسد. توجه کنید حتما باید درب قابلمه نیمه باز باشد و هر از گاهی آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

طرز تهیه سوپ جو پرک
طرز تهیه سوپ جو پرک
در تهیه سوپ جو پرک به دلیل اینکه از آب مرغ استفاده می شود بسیار مقوی بوده ...

در این مرحله در صورتی که مایل باشید می توانید خامه هم به سوپ قارچ اضافه کنید. برای این کار خامه صبحانه را در یک کاسه می ریزیم و هم می زنیم تا یکدست شود و بعد با کمی سوپ ، خامه را رقیق می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا سوپ با حرارت کم به خوبی بپزد و جا بیفتد.

مراقب باشید بعد از اضافه کردن خامه به هیچ وجه نباید سوپ بجوشد وگرنه خامه بریده می شود و ظاهر سوپ را زشت خواهد کرد. همچنین در صورتی که دوست ندارید سوپ قارچ و مرغ شما مزه شیرین بدهد می توانید در 5 دقیقه آخر پخت سوپ قارچ و مرغ ، مقداری آب لیموترش تازه به سوپ اضافه کنید.

پس از اینکه سوپ قارچ به خوبی پخت و به غلظت مورد دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید. نکته ای که باید در مورد سوپ قارچ و مرغ و شیر به خاطر داشته باشید این است که چون این سوپ با کره پخته می شود باید زودتر مصرف شود.

برای تزیین سوپ قارچ و مرغ می توانید جعفری را به صوت ساطوری خرد کنید و به همراه قارچ سرخ شده تزیین و سرو کنید.

نکات پخت سوپ قارچ و مرغ و شیر

اضافه کردن جو و هویج

در دستور اصلی این سوپ جو وجود ندارد اما در بعضی دستورها از جو و هویچ هم استفاده می کنند که به نظر من این کار باعث می شود سوپ قارچ شما طعم و مزه سوپ جو را بدهد و بهتر است استفاده نکنید.


نظر
تعبیر دیدن بادام در خواب چیست؟ ، تعبیر خواب بادام زمینی و بادام هندی ، تعبیر گرفتن و خوردن بادام ، tabire khab badam
کامل ترین تعبیر خواب انواع بادام

دیدن بادام خشک, بادام زمینی, بادام هندی و بادام سبز با پوست در خواب ، شکستن و خوردن مغز بادام شیرین و تلخ و دیدن چغاله بادام و گردو از نمونه خواب های متدوال ما در رابطه با خواب بادام می تواند باشد و باید دید شما خواب بادام را با چه شرایط و ویژگی هایی دیدید.

در حالت کلی دیدن بادام در خواب طبق تعبیر معبران نشانه مال و اموال ، نعمت و روزی می باشد. حال اگر بادام را با پوست ببینید آن مال و اموال به سختی بدست می آید و برعکس در ادامه این پست سایت بارونک ، کامل ترین تعبیر بادام در خواب را طبق تعبیر معبرین بزرگ تعبیر خواب آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.


تعبیر دیدن بادام در خواب

محمد بن سیرین : دیدن بادام در خواب نشانه نعمت و روزی است که با سختی و رنج بدست می آید.

آنلی بیتون : دیدن بادام در خواب نشانه این است که پس از مدت زمان کوتاهی شما ثروتی بدست خواهید آورد و ثروتمند می شوید.

جابر مغربی : دیدن بادام در خواب نشانه نعمت ، روزی ، مال و اموال می باشد.

امام جعفر صادق (ع) دیدن بادام در خواب را بر دو وجه تعبیر می کند :

  • شفا یافتن بیماری به شرط آنکه بیمار باشید.
  • بدست آوردن مال و اموال پنهانی

تعبیر خواب بادام با پوست

جابر مغربی گفته است : دیدن بادام در خواب با پوست نشانه این است که مالی اندکی با رنج و زحمت زیاد بدست می آورید اما اگر بادام را بدون پوست ببینید نشانه مال و اموالی است که به آسانی بدست بیاید.

ابراهیم کرمانی می گوید : اگر خواب ببیند که بادام پوست داشت و یا اینکه کسی بادام به شما داد نشانه این است که چیزی به سختی از مردم بخیل به شما برسد و اگر در خواب مشاهده کردید که از مغز بادم تلخ ، روغن بیرون می آید به معنی این است که به اندازه آن روغن از مردی بخیل به شما منفعت می رسد.

تعبیر خواب کفش گشاد
تعبیر خواب کفش گشاد
دیدن کفش پاره شده و کهنه یا نو ، کفش گشاد یا تنگ ، کفش لنگه ...

تعبیر خواب گرفتن بادام

محمد بن سیرین : اگر خواب ببینید که بادام از کسی گرفتید یعنی به قدر آن نعمت و روزی به شما برسد اما با رنج و زحمت فراوان.


تعبیر خواب بادام خوردن

لیلا برایت می گوید : اگر خواب ببینید که بادام شیرین می خورید بدانید خاطر انجام دادن کار خاصی مورد تشویق دیگران قرار خواهید گرفت و خوردن بادام تلخ به معنی این است که شما در برابر وسوسه های اطرافیان خود مقاومت می کنید و تسلیم نمی شوید.

در کتاب سرزمین رویاها در این باره نوشته شده است :

  • خوردن بادام در خواب نشانه عمر طولانی می باشد.
  • خریدن بادام در خواب نشانه غلبه کردن بر مخالفان و پیروز شدن است.
  • بادام تلخ در خواب به معنی کاهش وسوسه های فعلی شما می باشد.

تعبیر خواب بادام نارس

دیدن بادام نارس در خواب نشانه این است که اوضاع زندگی شما پیش از تغییر موقعیت بسیار ناامید کننده خواهد شد.


تعبیر خواب مغز بادام

منوچهر مطیعی گفته است : دیدن مغز بادام در خواب نشانه مالی است که به آسانی و زود به دست می آید ولی به ماندگاری آن نمی توانید چندان اعتماد کنید و در ادامه می گوید :

اگر در خواب دیدید که از فروشنده دوره گردی بادام خریدید یا اینکه کسی یک پاکت مغز بادام تازه به شما داد نشانه این است که به زودی پول یا مالی بدست شما خواهد رسید که بدون دغدغه و سختی صاحب آن خواهید شد. اما اگر در این خواب مغز بادام درون پاکت را تا رسیدن به خانه به صورت دانه دانه خوردید بدانید آن پول را هم به زودی از دست خواهید داد.

خانم آتیانوس معتبر یوانی می گوید :

دیدن مغز بادام در خواب نشانه پول یا سودی است که از جانب فرزند یا فرزندانتان به شما خواهد رسید و اگر شما فرزندی نداشتید این سود از طرف برادر یا خواهرتان به شما خواهد رسید.

همچنین اگر خواب ببینید که مقداری بادام در پیش روی شما است بدانید پس انداز یا اندوخته ای با دشواری و زحمت زیاد به شما خواهد رسید. همان طور که شما برای خوردن بادام مجبور هستید پوست آن را بشکنید و مغزش را جدا و سپس بخورید.

تعبیر خواب پای برهنه
تعبیر خواب پای برهنه
پای زخمی و شکسته ، پای فلج شده - قطع شده و برهنه خود و دیگران ...

تعبیر خواب درخت بادام

در کتاب سرزمین رویاها درباره تعبیر دیدن درخت بادام در خواب آمده است :

  • دیدن درخت بادام در خواب نشانه ثروت است.
  • دیدن درخت بادام پر از گل نشانه آسایش و خوشبختی می باشد.
  • دیدن درخت بادام با بادام های سبز نارس و نرسیده نشانه گرفتاری و ناامیدی می باشد.