سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

طرز تهیه شیرینی بهشتی

دستور پخت شیرینی بهشتی قیفی خانگی در 3 طعم ساده، کاکائویی و زعفرانی

شیرینی بهشتی یا شیرینی کرکی از شیریتی های فوق العاده خوشمزه و سنتی می باشد و با اینکه در دسته شیرینی های خشک قرار دارد اما اگر این شیرینی را طبق اصول و فوت و فن آن درست کنید، بسیار نرم و پوک و خوشمزه خواهد بود.

همان طور که می دانید با نزدیک شدن به عید نوروز، عده ای از بانوان کدبانو و خوش ذوق ایرانی ترجیح می دهند شیرینی های عیدشان را خودشان به صورت خانگی درست کنند تا هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشند و هم اینکه هنر آشپزی و مهارت خودشان را به رخ دیگران بکشند. از پرطرفدارترین شیرینی های عید می توان به شیرینی برنجی ، شیرینی کاسترد، شیرینی بهشتی و ... اشاره کرد.

در ادامه ما به شما روشی را یاد خواهیم داد که شما با این آموزش شیرینی پزی، به تنهایی می توانید شیرینی بهشتی نرم و لطیف خوشمزه و بازاری را در 3 رنگ و طعم ساده، زعفرانی و شکلاتی درست کنید. در ادامه با طرز تهیه و پخت شیرینی بهشتی با سایت آشپزی بارونک همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بهشتی
پودر قند 350 گرم
روغن صاف قنادی یا روغن جامد 400 گرم
آرد سفید شیرینی پزی 750 تا 800 گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
روغن مایع 50 گرم
مراحل تهیه شیرینی بهشتی

1. ابتدا از یک ساعت قبل همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع پودر قند را در یک ظرف مناسب با روغن مخلوط می کنیم و با همزن به مدت 10 دقیقه هم می زنیم تا سفید و پوک و خامه ای شود.

2. سپس نصف روغن مایه را به همراه وانیل اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم. توجه کنید در این مرحله می توانید مقداری زعفران یا کاکائو اضافه کنید تا شیرینی بهشتی شما زعفرانی یا کاکائویی شود.

3. سپس آرد را به تدریج و به آرامی در حالی که با همزن مواد را هم می زنیم اضافه می کنیم. آرد تا جایی که خمیر شل است اضافه می کنیم و اگر دیدید خمیر زیادی سفت شد می توانید کمی روغن مایع اضافه کنید.

4. پس از اینکه خمیر آماده شد، آن را داخل قیف می ریزیم و شروع به قیف زدن می کنیم. شیرینی های قالب زده شده را بهتر است روی سینی فر نچینید و از سینی دیگری استفاده کنید. چون اگر از سینی فر استفاده کنید، زیر شیرینی ها می سوزد. همچنین سینی را کاغذ روغنی بیندازید و لازم نیست چرب کنید.

5. توجه کنید سری بعد که می خواهید قیف را با خمیر پر کنید حتما خمیر را به مدت دو دقیقه با همزن هم بزنید تا دوباره پوک شود. بعد از اینکه تمامی خیمر را قیف زدیم، روی شیرینی ها را با پودر نارگیل و یا تخم خرفه تزیین می کنیم و بعدش شیرینی ها را برای پخت داخل فر می گذاریم.

6. فر را از 15 دقیقه قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. بعد از اینکه فر گرم شد، شیرینی ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه با دمای 170 درجه سانتی گرد داخل فر می گذاریم و صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزند. مواظب باشید شیرینی ها را نسوزانید.

7. بعد از اینکه شیرینی های بهشتی پخت، آن ها را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم خنک شوند و بعدش از کاغذ روغنی جدا می کنیم. به هیچ وجه موقع خارج کردن شیرینی ها از فر بهشون دست نزنید، چون شیرینی ها داغ هستند و با این کار وا می روند. امیدواریم از خوردن این شیرینی های بهشتی خوشمزه لذت ببرید.

نکات مهم پخت شیرینی بهشتی

نوع روغن

روغن صاف را می توانید از فنادی فروشی ها تهیه کنید. اما در صورتی که از روغن صاف استفاده نمی کنید می توانید از روغن جامد استفاده کنید.

مدت زمان نگهداری

به دلیل اینکه در پخت شیرینی های بهشتی از شیر و تخم مرغ استفاده نمی شود، این شیرینی ها ماندگاری طولانی تری دارند و باید حتما آن ها را در ظرف در بسته قرار بدهید و روی آنها سلفون بکشید و در جای حنک نگهداری کنید.