سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

آموزش طرز تهیه دسر انار خوشمزه و مجلسی برای شب یلدای 99
چگونه می توانیم دسر انار خوشمزه درست کنیم که هیچ کی از خوردنش سیر نشود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر را به شما یاد بدهیم.

 

دستور تهیه دسر انار شیک و زیبا

دسر انار از دون دسته دسرهایی است که تهیه آن نه تنها در شب یلدا بلکه در شب های دیگر پاییز و زمستان خالی از لطف نیست و اگر مثل من علاقه مند به درست کردن انواع دسرهای خانگی هستید پیشنهاد می کنم حتما دسر انار را برای یکبار هم که شده درست کنید.

طرز تهیه دسر انار ساده می باشد و فقط کافی است این آموزش آشپزی مجله بارونک را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم دسر انار
پودر ژله انار  یک و نیم بسته
انار دون شده یک و نیم لیوان
شکر دوسوم لیوان
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری سر خالی
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
شیر 3 لیوان + دو سوم لیوان برای حل کردن پودر ژلاتین
وانیل مقدار کمی
مراحل تهیه دسر انار

1. برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا باید قالب مان را با دستمال چرب کنیم و به مدت 10 دقیقه داخل فریزر می گذاریم.

2. حالا یک بسته و نصفی پودر ژله انار را با دو لیوان و یک سوم لیوان آب جوش ترکیب می کنیم تا کاملا شفاف شود. حالا مقداری از ژله را داخل قالب می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا ژله به حالت نیم بند دربیاد نه خیلی سفت.

3. سپس یک و نیم لیوان انار قرمز دون شده را داخل قالب می ریزیم و بعد باقی مانده ژله را اضافه می کنیم و در یخچال می گذاریم تا ژله خودش را بگیرد. توجه کنید نباید خیلی سفت شود.

4. در این مرحله یک لیوان سر خالی شکر + 3 قاشق سر خالی پودر کاکائو + یک لیوان شیر را باهم ترکیب می کنیم تا پودر کاکائو باز شود. وقتی حل شد دو لیوان دیگر شیر پر چرب را اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم و کمی وانیل می زنیم.

5. در ادامه دو سوم لیوان شیر سرد را به همراه 3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین در یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری می گذاریم تا حل شود.

6. حالا ژلاتین حل شده را به ترکیب شیر و کاکائوی روی حرارت گذاشته شده اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد ترکیب را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

7. بعد از سرد شدن ترکیب شیر و کاکائو، آن را روی ژله می ریزیم. دقت کنید ژله به طور کامل بسته شده باشد.

8. حالا قالب حاوی دسر انار را به مدت 6 ساعت داخل یخچال می گذاریم و بعد در می آوریم و اطرافش را با کارد آزاد می کنیم. سپس آن را به مدت 5 دقیقه داخل ظرف آب جوش می گذاریم و بعد برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این دسر انار خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.