سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت جدید بیوگرافی و آشپزی

نظر
طرز تهیه دسر هندوانه خوشمزه و مجلسی سه لایه در منزل مرحله به مرحله
دستور تهیه دسر هندوانه مجلسی

دسر هندوانه از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار و از تدارکات ویژه برای شب یلدا می باشد. رسپی های زیادی برای تهیه دسر هندوانه وجود دارد و از بین همه این رسپی ها به نظر من رسپی هندوانه سه لایه ای معرکه است. اگر می خواهید برای شب یلدا ژله هندوانه درست کنید پیشنهاد می کنم حتما آن را به صورت سه لایه ای درست کنید.

هندوانه از میوه های مخصوص شب یلداست. حال برخی خانواده ها دوست دارند که در شب یلدا بر سر سفره خود علاوه بر این میوه محبوب، آن را به صورت ژله هم داشته باشند.

تهیه ژله هندوانه بسیار راحت و آسان است و شما به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. طرح های مختلف ژله هم به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد. ما در این آموزش طرح هندوانه قالبی را انتخاب کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه دسر هندوانه
ژله انار یک بسته
ژله آلوورا  یک بسته
ژله طالبی  یک بسته
بستنی یا شیر  به مقدار لازم
آب جوش   سه لیوان
چیپس شکلات اشکی برای تزیین به مقدار نیاز
مراحل تهیه دسر هندوانه

1. برای درست کردن دسر هندوانه همانطور که در تصویر هم می بینید، از سه لایه ژله استفاده کرده ایم. لایه اول ژله انار، لایه دوم ژله آلوورا و لایه سوم ژله طالبی

2. حالا برای لایه اول پودر ژله انار را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی حرارت کتری می گذاریم تا پودر در آب به خوبی حل شده و شفاف شود. بعد آن را در دمای محیط می گذاریم تا کمی خنک شود.دسر

3. وقتی کمی خنک شد، نصف لیوان بستنی یا شیر را که به دمای محیط رسیده با ژله خنک شده مخلوط کرده و ژله را داخل قالب چرب شده می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا نیم بند شود.

4. بعد لایه بعدی که آلوورا هست را مانند لایه اول آماده می کنیم یعنی ژله آلوورا در آب جوش حل می کنیم و بعد از خنک شدن با نصف لیوان شیر یا بستنی مخلوط کرده و بعد آن را به آرامی روی لایه اول می ریزیم و دوباره در یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود.

5. در انتها برای لایه آخر که ژله طالبی هست، باز مثل روشهای قبل آن را هم آماده می کنیم و روی لایه دوم می ریزیم و آن را حدود 4 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد و آماده شود.

6. وقتی دسر ما آماده شد، آن را از یخچال در می آوریم و با کارد کناره های ژله را از قالب جدا می کنیم و آن را به ظرف مورد نظر برمی گردانیم. بعد هم روی قسمت قرمز رنگ ژله از چیپس شکلاتی اشکی می چینیم. امیدواریم از خوردن این ژله هندوانه ای خوشمزه لذت ببرید.

نکات تهیه دسر هندوانه طلابی

توجه کنید برای خوش رنگ شدن لایه قرمز و سبز می توانید چند قطره از رنگ های خوراکی سبزو قرمز استفاده کنید.